Modelowanie promocji

Z S.A.R.T.
Wersja Agn.kosiak (dyskusja | edycje) z dnia 17:09, 4 cze 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Wiele biur stosuje obniki, promocje, rabaty sezonowe, upusty cenowe. Skorzysta moemy z kilku metod obsugi promocji.

Przekrelenie wyszej ceny

Przykad

Na cen impreza skada si opata za przelot 300 z oraz opata za pakiet wiadcze - 1000 z. Kocowa cena to 1300 z. Wprowadzamy obnik do 1199 z, chcemy wic uzyska czerwon cen 1199 z oraz czarn-przekrelon cen 1300 z.

Efekt na www

Na stronie gwnej danej imprezy pojawi si przy kadym terminie dwie ceny - obniona (kolor czerwony) oraz standardowa (kolor czarny, przekrelona.

Sposb wymodelowania w SART

  1. W module "Modelowanie" wybieramy odpowiedni imprez i klikamy "Zmie".
  2. W zakadce "Terminy" zmieniamy Typ oferty na inny ni "oferta katalogowa".
  3. W Arkuszu Cenowym przeczamy (czarna kropka na grze strony) ceny na "katalogowe" i dla promocyjnego skadnika wpisujemy dotychczasow cen (bdzie ona sumowana do ceny czarnej-przekrelonej). W naszym przykadzie bdzie to 1000 z dla skadnika "Pakiet wiadcze". Pola dla innych skadnikw pozostawiamy puste. Teraz wracamy do widoku cen "aktualnych" i zmieniamy ceny na nisze (promocyjne-czerwone). W naszym przykadzie bdzie to 899 z dla skadnika "Pakiet wiadcze". Zatwierdzamy.
  4. Warto jeszcze raz zajrze na zakadk "Terminy" i sprawdzi czy w kolumnie cena minimalna pojawia si nowa nisza cena czyli 1199 z.
  5. Zatwierdzamy zmiany w imprezie i dokonujemy aktualizacji bazy (czyli wysyamy zmiany do centralnej bazy imprez).
Zmiana typu oferty w zakadce Terminy

Promocyjne skadniki ceny

Przykad

Zaplanowalimy 100 z rabatu FIRST MINUTE do koca marca dla Klientw, ktrzy wpac cao za imprez. Chcemy wic umieci w formularzu moliwo wyboru ceny standardowej i ceny z rabatem.

Efekt na www

Dodatkowe pole w formularzu rezerwacji.

Sposb wymodelowania w SART

  1. Tworzymy skadniki (rodzaj skadnika Inne5 podano przykadowo, mog by inne rodzaje "do wyboru"):
    • Inne5 (do wyboru): Cena podstawowa
    • Inne5 (do wyboru): Cena z rabatem FIRST MINUTE do 31 marca
  2. W arkuszu cenowym wpisujemy:
    • Dla ceny podstawowej: 0 z
    • Dla rabatu FM: -100 z
  3. W opisie oferty umieszczamy szczegowe zasady promocji
  4. Zatwierdzamy zmiany w imprezie i dokonujemy aktualizacji bazy (czyli wysyamy zmiany do centralnej bazy imprez).

Wicej przykadw na stronie: Przykadowe zestawy skadnikw